De case

Dankzij onze redactie zijn we in staat om journalistieke series te maken die verder gaan dan de merkboodschap. En dat hebben we gedaan voor Vluchtelingenwerk in de serie ‘Onder de Loep’.

Voor de always-on laag voor Vluchtelingenwerk zijn we als inhoudelijke contentmakers benaderd om een serie te verzinnen die feitelijke en objectieve informatie over het asielbeleid geeft. De verkiezingen waren aanstaande dus dit moest niet alleen snel, maar ook voorzichtig.

De najaars awareness campagne draaide om twijfel: iedereen heeft wel twijfels bij de asielopvang. Zowel negatief als positief. En iedereen heeft een heftige opvatting, beide kanten op. Deze emotioneel beladen stellingen waren een goed vertrekpunt om het objectieve verhaal te vertellen.

Voor de always-on laag was budget beschikbaar voor een long-form serie voor YouTube. De long-form reportage werd thematisch geformatteerd met altijd een voxpop, een expert en een portret van een vluchteling die een complex onderwerp als huisvesting van vluchtelingen van verschillende kanten belicht.

Door onze modulaire contentmethode hebben we uit de 6 afleveringen nog 12 kleine afleveringen gemaakt. Denk hierbij aan een losse explainer van de expert voor Instagram of een voxpop voor TikTok.

 

Het resultaat

Door onze redactionele slagkracht zijn we in staat om snel en objectief een inhoudelijke serie neer te zetten. Met zoveel stakeholders bij de klant vereist dit veel flexibiliteit en eigen eindredactionele verantwoordelijkheid. Als ex-tv makers kunnen wij als enige agency dit soort verhalen maken. Hiernaast zijn de resultaten van de serie boven de benchmark van het kanaal, de content slaat ook aan.

 

Benieuwd hoe onze redactie te werk gaat en hoe we mensen met jouw merkverhaal raken? Neem contact op.

Neem contact op

De case

Dankzij onze redactie zijn we in staat om journalistieke series te maken die verder gaan dan de merkboodschap. En dat hebben we gedaan voor Vluchtelingenwerk in de serie ‘Onder de Loep’.

Voor de always-on laag voor Vluchtelingenwerk zijn we als inhoudelijke contentmakers benaderd om een serie te verzinnen die feitelijke en objectieve informatie over het asielbeleid geeft. De verkiezingen waren aanstaande dus dit moest niet alleen snel, maar ook voorzichtig.

De najaars awareness campagne draaide om twijfel: iedereen heeft wel twijfels bij de asielopvang. Zowel negatief als positief. En iedereen heeft een heftige opvatting, beide kanten op. Deze emotioneel beladen stellingen waren een goed vertrekpunt om het objectieve verhaal te vertellen.

Voor de always-on laag was budget beschikbaar voor een long-form serie voor YouTube. De long-form reportage werd thematisch geformatteerd met altijd een voxpop, een expert en een portret van een vluchteling die een complex onderwerp als huisvesting van vluchtelingen van verschillende kanten belicht.

Door onze modulaire contentmethode hebben we uit de 6 afleveringen nog 12 kleine afleveringen gemaakt. Denk hierbij aan een losse explainer van de expert voor Instagram of een voxpop voor TikTok.

Het resultaat

Door onze redactionele slagkracht zijn we in staat om snel en objectief een inhoudelijke serie neer te zetten. Met zoveel stakeholders bij de klant vereist dit veel flexibiliteit en eigen eindredactionele verantwoordelijkheid. Als ex-tv makers kunnen wij als enige agency dit soort verhalen maken. Hiernaast zijn de resultaten van de serie boven de benchmark van het kanaal, de content slaat ook aan.

Benieuwd hoe onze redactie te werk gaat en hoe we mensen met jouw merkverhaal raken? Neem contact op.

Neem contact op