De case

Branded video content voor een campagne

In opdracht van Havas Media hebben we voor L’OR Espresso een drieluik gemaakt met chef-kok Joris Bijdendijk. De 360 graden branded content campagne is opgezet door Havas Media. Wij waren verantwoordelijk voor de video content, niet alleen de drie hoofdvideo’s, maar uiteraard ook alle social cut-outs. Het concept is zo geformatteerd dat de informatieve elementen breder zijn getrokken. Wist je namelijk dat er niet vier maar vijf basissmaken zijn? Zoet, zuur, bitter, zout én umami. Wat is dat dan? Naast de kijkers leren koffie proeven, heeft de chef-kok van het Rijks ook twee verrassende recepten gemaakt (met koffie!).

Paid inzetten en toch leuk om naar te kijken?

Branded content advertising 

Aangezien dit een grote 360 graden campagne is – waarbij de content op verschillende platformen wordt weggezet – was het voor ons de uitdaging om dit format zo redactioneel mogelijk te maken. De branding van L’OR moest wel inhoudelijk aan bod komen. Aangezien de aftrap van de campagne essentieel is voor het paid wegzetten, hebben we de eerste aflevering volledig over koffie laten gaan. Wat voor smakenpalet is er als je koffie proeft en hoe proef je eigenlijk goed? De twee andere afleveringen zijn heerlijke recepten van Joris Bijdendijk met koffie, deze hebben minder de nadruk op koffie, maar meer op het gerecht en het verhaal erachter. Hierdoor krijgen de andere afleveringen ruimte om organisch bereik te creëren.

Koffie proeven met een chef-kok

De resultaten

Succesvolle branded video content campagne

Deze campagne werd heel breed ingezet en was op ieder online platform zichtbaar. Van Jan Magazine tot aan de Quote, maar ook Harpers Bazaar, Elle en Men’s Health. De advertorial scoorde ongeacht het platform bovengemiddeld. De inhoudelijke waardering van het publiek was zichtbaar in de hoge uitkijk ratio.

Awesome feitjes

Dat wil ik ook!

Awesome als jouw video marketing bureau

Wil je onze video format expertise inzetten om jouw merkverhaal te vertellen? We kennen alle content trends van 2022 en we hebben voor iedere behoefte al een succesvol branded content voorbeeld. Dus we verzinnen niet alleen iets nieuws voor je, maar we weten wat werkt! Daarnaast proberen we waar voor je geld te geven door je te voorzien van verschillende social cut-outs én een advies over publishing. Bel of mail ons, we gaan het voor je regelen!

Meer cases

Neem direct contact op

Vanja Mlinar
Co-founder & Creative Director