Koffie proeven met een chef-kok (L’OR/Havas Media)
De case
Branded video content voor een campagne
In opdracht van Havas Media hebben we voor L’OR Espresso een drieluik gemaakt met chef-kok Joris Bijdendijk. De 360 graden branded content campagne is opgezet door Havas Media. Wij waren verantwoordelijk voor de video content, niet alleen de drie hoofdvideo’s, maar uiteraard ook alle social cut-outs. Het concept is zo geformatteerd dat de informatieve elementen breder zijn getrokken. Wist je namelijk dat er niet vier maar vijf basissmaken zijn? Zoet, zuur, bitter, zout én umami. Wat is dat dan? Naast de kijkers leren koffie proeven, heeft de chef-kok van het Rijks ook twee verrassende recepten gemaakt (met koffie!).
De uitdaging
Een branded video over koffie proeven ontwikkelen die paid wordt weggezet op verschillende platformen. Hierdoor moet het inhoudelijk overal bij kunnen passen en ook daarna organisch kunnen groeien.
Awesome oplossing
Door het concept breder te trekken konden we het inhoudelijk neutraal houden. De eerste aflevering ging puur over koffie, hierdoor was de mogelijkheid tot branding groter voor de aftrap van de campagne.
Awesome resultaten
Paid inzetten en toch leuk om naar te kijken?
Branded content advertising
Aangezien dit een grote 360 graden campagne is – waarbij de content op verschillende platformen wordt weggezet – was het voor ons de uitdaging om dit format zo redactioneel mogelijk te maken. De branding van L’OR moest wel inhoudelijk aan bod komen. Aangezien de aftrap van de campagne essentieel is voor het paid wegzetten, hebben we de eerste aflevering volledig over koffie laten gaan. Wat voor smakenpalet is er als je koffie proeft en hoe proef je eigenlijk goed? De twee andere afleveringen zijn heerlijke recepten van Joris Bijdendijk met koffie, deze hebben minder de nadruk op koffie, maar meer op het gerecht en het verhaal erachter. Hierdoor krijgen de andere afleveringen ruimte om organisch bereik te creëren.
De resultaten
Succesvolle branded video content campagne
Awesome feitjes
Zichtbaar op alle lifestyle platformen
Gemiddeld 650.000 views op YouTube
Bereik van 12,5 miljoen
Kwalitaiteve waardering in uitkijk ratio
Dat wil ik ook!
Awesome als jouw video marketing bureau
Wil je onze video format expertise inzetten om jouw merkverhaal te vertellen? We kennen alle content trends van 2022 en we hebben voor iedere behoefte al een succesvol branded content voorbeeld. Dus we verzinnen niet alleen iets nieuws voor je, maar we weten wat werkt! Daarnaast proberen we waar voor je geld te geven door je te voorzien van verschillende social cut-outs én een advies over publishing. Bel of mail ons, we gaan het voor je regelen!
Neem direct contact op