De case

Employer-branding met branded video content

EIFFEL is hét interim en consultancy bureau voor financial, legal en data en procesbeheersing vraagstukken. De organisatie heeft een hechte community en biedt learning & developmentprogramma’s samen met talentcoaches; namelijk topsporters. Het werken met eigen mensen in video’s werkte al goed voor EIFFEL maar het bleef in de vorm van losstaande korte campagnes. EIFFEL was op zoek naar een goede contentstrategie voor de langere termijn, om nieuwe talenten te werven op verschillende doelgroepen gedurende het hele jaar. Vanuit deze doelstellingen en als onderdeel van een bredere campagne, hebben wij een eerste videoformat van zes afleveringen met een groot social teaser pakket ontwikkeld en geproduceerd. Deze inhoudelijke serie waarbij we de verbinding maken tussen topsporters en de EIFFEL talenten, werkt versterkend rondom de aftrap van de brandcampagne.

Hoe val je op bij het werven van personeel?

Werknemers werven met brandend video content

Tot vorig jaar werden korte campagneflights ingezet zodat de content continue ververst werd. EIFFEL zag dat content met eigen mensen aansloeg maar er miste een goede rode draad, een sterke verhaallijn, een jaarplan toegespitst op de verschillende specialist doelgroepen om door de hele funnel te laten gaan tot aan solliciteren.
 
Omdat de videoreeks onderdeel is van een aftrap van een grote campagne, hebben we een rijke serie ontwikkeld. We hebben natuurlijkerwijs in beeld gebracht wat de talentcoaches (de topsporters) voor de EIFFELaars kunnen betekenen (en andersom).  Door 1-op-1 contact tussen topsporter en de EIFFELaar, zie je dat binnen 1 dag de 2 verschillende werelden een beetje bij elkaar komen en hoe verschillende talenten nader tot elkaar komen. Door samen te werken, in teams, maak je elkaar beter. Dat is het verhaal van EIFFEL.
 
Door deze inhoudelijke laag heen, hebben we ook concretere vragen tussendoor kunnen stellen over wat maakt werken bij EIFFEL en de opdrachtgevers zo interessant, uitdagend en leuk? Zo ontstaan er heel veel mooie persoonlijke quotes, die we tot sterke teasers hebben gemaakt. Deze worden gebruikt om nieuwe kandidaten naar EIFFEL toe te trekken.
Door het vertellen van echte verhalen krijg je eerlijke en verrassende content en dat laten we ook zien. We zijn altijd op zoek naar de spontane interactie die ontstaat op een draaidag. We zetten mensen niet voor het blok met perfecte marketing teksten die ze moeten oprakelen, maar proberen er op een natuurlijke manier naar te vragen. Hierdoor krijg je eerlijke en oprechte antwoorden die nog veel beter de lading dekken. En dat zie je terug in onze content. Het is luchtig, begrijpelijk, leuk om naar te kijken en als kijker kun je er makkelijk in identificeren.

Werken bij EIFFEL

De resultaten

Tijdloze employer-branding video content

Zes hoogwaardige long form afleveringen en 84 social edits van verschillende lengtes die voor een langere periode (her)gebruikt kunnen worden. Inmiddels zijn al vele mooie reacties gegeven van zowel de EIFFELaars als de partners/opdrachtgevers van EIFFEL. De content wordt op de wervingssite van EIFFEL het meeste aangeklikt als sollicitanten meer informatie willen en het besluit willen nemen te solliciteren.

Awesome feitjes

Dat wil ik ook!

Awesome als jouw video marketing bureau

Wil je onze video format expertise inzetten voor jouw employer branding? We kennen alle employer branding trends van 2022 en we hebben voor iedere behoefte al een succesvol branded content voorbeeld. Dus we verzinnen niet alleen iets nieuws voor je, maar we weten wat werkt! Daarnaast proberen we waar voor je geld te geven door je te voorzien van verschillende social cut-outs én een advies over publishing. Bel of mail ons, we gaan het voor je regelen!

Meer cases

Neem direct contact op

Vanja Mlinar
Co-founder & Creatief directeur