De case

Met onze repurposing strategie hebben we long-form series van het YouTube kanaal omgekat naar echte short-form en gedistribueerd over vier platformen.

Bij BOVAG aangesloten bedrijven denk je eerst aan auto’s, maar ze doen eigenlijk alles met wielen, van fietsen tot rijscholen, van motoren tot kampeermiddelen. De doelgroep is hierdoor ook breed en bevindt zich op verschillende platformen. Het bereik in de doelgroep liep langzaam af bij traditionele uitingen als tv en radio. Op social was BOVAG alleen actief aanwezig op YouTube, dus daar viel nog veel te halen.

Een beperkt budget vergde een slimme aanpak: hoe kunnen we kostenefficiënt een begin maken met content voor Instagram, Facebook en TikTok? Door bestaande YouTube content van BOVAG nieuw leven in te blazen in de vorm van Shorts (korte verticale versies van long-form video’s). Originele kwalitatieve shorts die met veel aandacht volgens onze repurposing methode zijn gemaakt. Geen door AI geknipte onzin posts.

Door efficiënt veel nieuwe content uit archiefmateriaal te maken – dit organisch op YouTube Shorts, Facebook, Instagram en TikTok weg te zetten met een bescheiden paid budget – hebben we in vier maanden tijd de kanalen van BOVAG nieuw leven ingeblazen. Daarmee hebben we gebouwd aan kwalitatief, langdurig bereik voor BOVAG onder nieuwe doelgroepen, op nieuwe platforms. Hierbij was het doel om te leren op welke kanalen het budget van het volgende jaar zou moeten worden ingezet.

 

Het resultaat

Groei in bereik, engagement & volgers op Instagram


+166%

maandelijks
bereik Instagram


+1,5%

engagement rate
Instagram


+12,5%

maandelijkse
groei in volgers


Op Instagram ging het maandelijks bereik van 850 naar 141.000. De engagement rate ging op Instagram van onder de 0,5% richting de 1,5-2% en de volgers groeiden maandelijks met 12,5%.

0 to 100
28.850 real quick


28850

maandelijks bereik
TikTok


6135

maandelijks bereik
YouTube Shorts


De grootste learning was echter het succes op TikTok, zonder een euro paid budget ging het maandelijks bereik van 0 naar 28.850. En op YouTube Shorts van 0 naar 6.135. Deze platformen hadden ook een veel beter engagement op de posts. Hierdoor leerden we dat het paid budget in 2024 beter besteed kan worden bij YouTube en TikTok. Dit jaar maken we voor BOVAG een combinatie tussen helemaal nieuwe content en content repurposing om zo op de verschillende social media platformen verder te bouwen aan de merk- en naamsbekendheid van BOVAG.

Laat ons vrijblijvend je archief analyseren en test-short maken. Je zit op meer bruikbare content dan je denkt! 

Neem contact op

De case

Met onze repurposing strategie hebben we long-form series van het YouTube kanaal omgekat naar echte short-form en gedistribueerd over vier platformen.

Bij BOVAG aangesloten bedrijven denk je eerst aan auto’s, maar ze doen eigenlijk alles met wielen, van fietsen tot rijscholen, van motoren tot kampeermiddelen. De doelgroep is hierdoor ook breed en bevindt zich op verschillende platformen. Het bereik in de doelgroep liep langzaam af bij traditionele uitingen als tv en radio. Op social was BOVAG alleen actief aanwezig op YouTube, dus daar viel nog veel te halen.

Een beperkt budget vergde een slimme aanpak: hoe kunnen we kostenefficiënt een begin maken met content voor Instagram, Facebook en TikTok? Door bestaande YouTube content van BOVAG nieuw leven in te blazen in de vorm van Shorts (korte verticale versies van long-form video’s). Originele kwalitatieve shorts die met veel aandacht volgens onze repurposing methode zijn gemaakt. Geen door AI geknipte onzin posts.

Door efficiënt veel nieuwe content uit archiefmateriaal te maken – dit organisch op YouTube Shorts, Facebook, Instagram en TikTok weg te zetten met een bescheiden paid budget – hebben we in vier maanden tijd de kanalen van BOVAG nieuw leven ingeblazen. Daarmee hebben we gebouwd aan kwalitatief, langdurig bereik voor BOVAG onder nieuwe doelgroepen, op nieuwe platforms. Hierbij was het doel om te leren op welke kanalen het budget van het volgende jaar zou moeten worden ingezet.

Het resultaat

Groei in bereik, engagement & volgers op Instagram


+166%

maandelijks
bereik Instagram


+1,5%

engagement rate
Instagram


+12,5%

maandelijkse
groei in volgers


Op Instagram ging het maandelijks bereik van 850 naar 141.000. De engagement rate ging op Instagram van onder de 0,5% richting de 1,5-2% en de volgers groeiden maandelijks met 12,5%.

0 to 100
28.850 real quick


28850

maandelijks bereik
TikTok


6135

maandelijks bereik
YouTube Shorts


De grootste learning was echter het succes op TikTok, zonder een euro paid budget ging het maandelijks bereik van 0 naar 28.850. En op YouTube Shorts van 0 naar 6.135. Deze platformen hadden ook een veel beter engagement op de posts. Hierdoor leerden we dat het paid budget in 2024 beter besteed kan worden bij YouTube en TikTok. Dit jaar maken we voor BOVAG een combinatie tussen helemaal nieuwe content en content repurposing om zo op de verschillende social media platformen verder te bouwen aan de merk- en naamsbekendheid van BOVAG.

Laat ons vrijblijvend je archief analyseren en test-short maken. Je zit op meer bruikbare content dan je denkt! 

Neem contact op