De case

Online video content met echte personen

Binnen hun contentstrategie voor 2022 was de KNGF op zoek naar een video marketing bureau die hun campagne met een video format kon verrijken én een advies kon geven over waar deze content weg te zetten. Als video format agency ben je bij ons aan het goede adres voor kwalitatieve branded video content en met onze contacten bij publishers ook.

Echte verhalen

Driedelige video portretten

Aangezien het hier om een precair onderwerp gaat en nog precairdere hoofdpersonen is dit niet content waar je met een gimmick moet scoren. Echte portretten met echte mensen (en dieren!), niets meer niets minder dan dat. In de content jungle moet je soms juist opvallen door gewoon en integer te zijn. Door onze ervaring met reportage programma’s en onze tv-achtergrond weten wij precies hoe we een aflevering samenstellen om de aandacht vast te houden, zonder te vervallen in platte content truukjes. We hebben geadviseerd dit format weg te zetten op de kanalen van LINDA., maar hierbij ook rekening gehouden dat deze driedelige reeks KNGF portretten tijdloos zijn, zodat ze op de eigen kanalen (YouTube, Instagram, Facebook) van KNGF jaren meekunnen.

Meer dan begeleiden

De resultaten

Succesvolle video content

Door in twee van de drie afleveringen een vrouwelijke hoofdpersoon te kiezen en laten interviewen door vast LINDA. gezicht Tess Milne zijn de advertorials bij LINDA. een succes geworden met gemiddeld 20% meer pageviews dan het gemiddelde op linda.nl. Als bezoekers doorklikken naar de KNGF site blijven ze 5 keer zo lang op de pagina dan Facebook/Instagram bezoekers én ze bekijken gemiddeld ook meer dan 2 pagina’s in hun bezoek. Kwalitatieve traffic met kwalitatieve inhoud.

Awesome feitjes

Dat wil ik ook!

Awesome als jouw video marketing bureau

Wil je onze video format expertise inzetten om jouw merkverhaal te vertellen? We kennen alle content trends van 2022 en we hebben voor iedere behoefte al een succesvol branded content voorbeeld. Dus we verzinnen niet alleen iets nieuws voor je, maar we weten wat werkt! Daarnaast proberen we waar voor je geld te geven door je te voorzien van verschillende social cut-outs én een advies over publishing. Bel of mail ons, we gaan het voor je regelen!

Meer cases

Neem direct contact op

Vanja Mlinar
Co-founder & Creatief directeur