De case

Sinds 2018 heeft de ANWB veel meer focus op haar YouTube kanaal gelegd. Binnen hun HHH (hero/hub/help) video content marketing strategie, gaf de ANWB aan behoefte te hebben aan meer hub en hero content. Entertaining content waarin de kennis van de Wegenwacht een podium krijgt. Laat het formatteren beginnen!

Entertaining format ontwikkelen waarin de expertise van de Wegenwacht goed tot uiting komt en zorgt voor correcte informatie-overdracht. Het entertainment gehalte moet hoog genoeg zijn, maar het informatieve aspect mag niet ondersneeuwen.

Door uit te gaan van basisvragen over algemene pechgevallen zorgen we ervoor dat het uitgangspunt altijd informatief is. Hierdoor kan alles eromheen entertaining worden gemaakt, maar we starten altijd vanuit de inhoud!

Het uitgangspunt waren echte pechgevallen en vragen van ANWB leden. Wat gebeurt er eigenlijk als je de verkeerde brandstof tankt en toch doorrijdt? En wat nou als je motorkap ineens openklapt tijdens het rijden? Samen met een Wegenwacht voert vast ANWB-gezicht cabaretière Yora Rienstra allemaal spannende opdrachten uit om deze vragen te beantwoorden.

Het resultaat

61
miljoen

Vertoningen

15
miljoen

Weergaven

3
miljoen

Unieke weergaven

De uitkijkratio zat flink boven het kanaalgemiddelde met afleveringen die een gemiddelde duur van 10 minuten hebben. Op YouTube ruim 61 miljoen vertoningen, voor de serie gezamenlijk bijna 15 miljoen weergaves en een uniek bereik rond de 3 miljoen. Als kers op de taart: bijna 2.700 extra subscribers voor het YouTube-kanaal. De shortforms op Facebook en Instagram kregen zo’n 14 miljoen weergaves en een uniek bereik van 3 miljoen.

Daarnaast ging de engagement door het dak met reacties van blije kijkers. Zelfs toen het format als YouTube-ad (10 min!) paid werd weggezet.

  Klik en check de comments onder de video!  

Kwalitatieve seriematige content zorgt ervoor dat kijkers zich abonneren én voor alle afleveringen terugkomen.

Het format was zo succesvol dat we na seizoen één direct in productie zijn gegaan voor het tweede, inmiddels zijn er 16 afleveringen gemaakt.

Check ze hier allemaal!

De case

Sinds 2018 heeft de ANWB veel meer focus op haar YouTube kanaal gelegd. Binnen hun HHH (hero/hub/help) video content marketing strategie, gaf de ANWB aan behoefte te hebben aan meer hub en hero content. Entertaining content waarin de kennis van de Wegenwacht een podium krijgt. Laat het formatteren beginnen!

Entertaining format ontwikkelen waarin de expertise van de Wegenwacht goed tot uiting komt en zorgt voor correcte informatie-overdracht. Het entertainment gehalte moet hoog genoeg zijn, maar het informatieve aspect mag niet ondersneeuwen.

Door uit te gaan van basisvragen over algemene pechgevallen zorgen we ervoor dat het uitgangspunt altijd informatief is. Hierdoor kan alles eromheen entertaining worden gemaakt, maar we starten altijd vanuit de inhoud!

Het uitgangspunt waren echte pechgevallen en vragen van ANWB leden. Wat gebeurt er eigenlijk als je de verkeerde brandstof tankt en toch doorrijdt? En wat nou als je motorkap ineens openklapt tijdens het rijden? Samen met een Wegenwacht voert vast ANWB-gezicht cabaretière Yora Rienstra allemaal spannende opdrachten uit om deze vragen te beantwoorden.

Het resultaat

61
miljoen
vertoningen

15
miljoen
weergaven

3
miljoen
unieke weergaven

De uitkijkratio zat flink boven het kanaalgemiddelde met afleveringen die een gemiddelde duur van 10 minuten hebben. Op YouTube ruim 61 miljoen vertoningen, voor de serie gezamenlijk bijna 15 miljoen weergaves en een uniek bereik rond de 3 miljoen. Als kers op de taart: bijna 2.700 extra subscribers voor het YouTube-kanaal. De shortforms op Facebook en Instagram kregen zo’n 14 miljoen weergaves en een uniek bereik van 3 miljoen.

Daarnaast ging de engagement door het dak met reacties van blije kijkers. Zelfs toen het format als YouTube-ad (10 min!) paid werd weggezet.

  Klik en check de comments onder de video!  

Kwalitatieve seriematige content zorgt ervoor dat kijkers zich abonneren én voor alle afleveringen terugkomen.

Het format was zo succesvol dat we na seizoen één direct in productie zijn gegaan voor het tweede, inmiddels zijn er 16 afleveringen gemaakt.

Check ze hier allemaal!