Aanpassen
‘Value your perspective.’ Een internationale employer branding campagne om bol als dé werkgever voor vrouwen in de tech neer te zetten. Zowel organisch als paid ingezet op alle relevante platformen (LinkedIn, Meta, Reddit, YouTube). De herkenning van het werkgeversmerk steeg met 43 indexpunten en zelfs met 52 indexpunten voor vrouwen.
Onderzoek van McKinsey toont aan dat de tech talent gap de komende jaren alleen maar toeneemt. Enkel als we het aandeel vrouwen in de tech beroepsbevolking kunnen verdubbelen, zou dat de kloof kunnen dichten. Bol kwam bij ons met een ambitieus plan om als marktleider hier echt iets aan te doen. Bol wil de kloof tussen het aantal mannen en vrouwen in tech bij bol verkleinen en hiermee vrouwelijk tech talent aantrekken.
Uit alle interne en externe strategische research kwam de volgende positionering: “Make sure women in tech can thrive at work in a meaningful way”. Een brede positionering met uitdagende hiring goals binnen een toch al uitdagende doelgroep in de tech. Door slim mee te liften op de thematiek (AI) die de tech doelgroep interesseert en deze te vertalen naar de vooroordelen waar alle vrouwen op de werkvloer mee te maken hebben, heeft ons creative team de campagne ‘Value your perspective’ bedacht.
In ‘Value your perspective’ staan de perspectieven van bol collega’s centraal. De campagne is opgebouwd uit drie lagen met een unieke combinatie van A.I. en echte verhalen, waardoor Bol op een relevante manier gepositioneerd is voor een moeilijk te bereiken doelgroep. We hebben echte bol collega’s en hun echte verhalen gecombineerd met echte antwoorden vanuit ChatGPT.
We vroegen A.I. hoe die zou omgaan met herkenbare levensfases voor vrouwen op de werkvloer, zoals de menopauze, speaking up en zwanger solliciteren. Wat blijkt? Een wereld gedomineerd door mannen zorgt voor vooroordelen in A.I. Die lichten we uit en plaatsen we in contrast met de echte ervaring van bol collega’s.
toont de consideration-laag hoe we binnen de cultuur omgaan met de topics uit de awareness-laag. Wat voor impact maakt ieders perspectief op bol’s ambitie. De desire-laag laat zien hoe werken binnen Tech bij bol inhoudelijk eruitziet. Echte projecten, uitdagingen en hoe jouw perspectief en de cultuur van bol hierin samenkomen.